Forside / Om Kanalbyen / Kanalbyen er årets markedsfører!

Vi vant 🎈

I konkurranse med mange dyktige markedsførere er vi utrolig stolte av å ha blitt kåret til Årets Markedsfører 2022 av Markedsføringsforeningen i Kristiansand. Det er gøy å se at langvarig merkevarebygging og ikke minst mot til å tørre å bevege oss utenfor boksen i samarbeid med byrået vårt, Aptum har satt oss på kartet.

Dette skriver juryen:

Tittelen som årets markedsfører henger høyt. Det er en anerkjennelse av både innsats og resultat, gjerne over tid. Til årets kåring har det vært mange aktuelle kandidater, og nivået oppleves som høyt.

Årets vinner har jobbet målrettet og trofast til sin definerte strategi gjennom flere år. Alt skal gjøres skikkelig og med god kvalitet, og den røde tråden er synlig i alt. Målgruppen er stor siden produktet som tilbys er ment for bredden i befolkningen. Vinneren har jobbet aktivt med ulike segmenter, vinklinger, budskap og kanaler for å ivareta dette.

Resultatene har ikke uteblitt. I 2022, som for mange har vært et krevende og turbulent år, har årets vinner oppnådd resultater mange bare drømmer om.

Juryen bemerker et fokus på kontinuerlig videreutvikling av både løsninger og kommunikasjon mot publikum. Vinneren har gjentatte ganger vært først ute med løsninger som andre i etterkant har latt seg inspirere av.

Juryen har også latt seg imponere over vinnerens evne til å skille seg ut ved hjelp av kreativ og konseptuell kommunikasjon i et marked hvor mye ofte handler om det tradisjonelle. Juryen berømmer vinnerens bevisste forhold til at merkevarebygging ikke stopper i transaksjonsøyeblikket, men fortsetter inn i evigheten.

Årets Markedsfører 2022 har satt sitt tydelige preg på Kristiansand, og har evnet å omskape et område som i mange år framsto som en grå og trist bakevje, til et signaturprosjekt helt utenom det vanlige.